04 June 2008

Tiffany at the Lake


"She ran out of her hiding place with the frying pan swinging like a bat. The screaming monster, leaping out of the water, met the frying pan coming the other way with a clang.It was a good clang, with the oiyoiyoiyoiyoiynnnngggg that is the mark of a clang well done."
(Terry Pratchett, The Wee Free Men)

Tiffany is such a great female character. She will hit you with a frying pan if she needs to.
b.
...
Cena e trecho do livro Wee Free Men de Terry Pratchett.

10 comments:

Roger said...

Linda ilustração, senhora fã número um de Pratchet.

dugbuddy said...

this is really cool. love the color and the depth. such a fun piece of work. Great foliage too.

Dan said...

She definitely has that look in her eye that says, "You don't want to mess with me, pal!" And the frying pan has that dent that says, "Hey, she means what she says, bub, so back off!"

BBrito said...

-thanks D.B! It was really fun painting it! the characters help a lot too!
- Yep Dan, she's trouble! nothing of that old story of doe-eyed gel screaming and crying the whole time. She gets things done! Don't mess with her little brother too! :D
b.

Virtual Barata said...

Ô Bruna! Eu sou ruim de marketing mesmo... mas vc já tinha entrado no meu blog antes!!!! Até já tinha comentado! Ou eu estou ficando completamente louco?!?

Adorei o Quanta-Force! ahahahahaha! Muito bom!

Saulo de Brito (Griffin) said...

uau! estes tons de verde estão dando show de bola, lindo!! O olhar do garoto está bastante cativante! Muito expressivo!

Abraço!

BBrito said...

valeu saulo! é díficil a gente conseguir desenhar expressões que formamos tão reais em nossa mente, mas eu me esforcei ao máximo nessa cena!
b.

Diogo said...

Nossa, não tinha visto essa ilustração, bem legal!!!

EDDE WAGNER said...

Eu adoro este tipo de atmosfera esverdeada! Dá um tom melancólico - as vezes - a la Edward Hopper.
Foda, Bruna!...

BBrito said...

valeu mesmo edde! eu que tinha medo de verde agora não paro mais de usar! rs!
abção!
b.